Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2009 10:52 - ЗА МУЗИКАЛНИТЕ СНОБИ
Автор: rat Категория: Музика   
Прочетен: 2518 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 04.08.2010 09:40


Обичам хладните сутрини, особено лятото. А днешната определено е такава. Днес реших да понапиша нещо на музикална тематика. И по-точно нещо, свързано с чалгата, наричана още поп-фолк музика у нас. Тази сутрин си пуснах една песничка на C.C.Catch. Става дума за една песен, в която се пее за "задната седалка на един кадилак", страхотна песничка, зареждаща, ритмична, все прилагателни, на които трябва да отговаря една диско песен, за да стане хит. Хората, които се интересуват от диско музика знаят, че C.C.Cath е класика в този стил музика и песните и са низменна част от всяко ретро-денс парти. Но да се върнем на темата. Слушайки тази песничка си казах - как е възможно една песен с толкова елементарни музикални качества и бих казал малко закачливо просташки текст, да стане световен хит? Явно може. Все пак, да не забравяме, че става дума за американската музикална индустрия. Но аз, си зададох още един въпрос. Каква е разликата между нашите "закачливи" поп-фолк парчета и тази песен, и защо у нас има група от хора, които яростно заклеймяват и оплюват тази част от българската музика? Определят я като върха на простотията, разврата и всички най-лоши неща, както в музикално, така и в чисто морално-ценностен план. Искам да уточня, че не се опитвам да сравянвам C.C.Cath и нашите поп-фолк певици в чисто човешки и личностен план, по простата причина, че не ги познавам добре, а и това не ме интересува. Всички бихме карали порше, без да се вълнуваме неговите конструктори дали са курвари, лъжци или простаци в личен план. Интересно е да наблюдаваш как хора, кълчещи тела на хип-хоп песни, в които буквално се пее за "клатещи се задници", малки котенца (жаргонно това е женски полов орган), за "убий ченгето", за "чукай кучката", след това лицемерно да правят фасон когато се чуе българска поп-фолк песен. Обикновено те по един специфично снобски подход отпиват глътка от синия си коктейл, вземат си чантата и напускат заведението. О! Колко висок морален статус е това - възкликвам аз. Наистина не мога да разбера подобен начин на мислене. Сещам се за една песен, за куклата Барби и Кен (нейният мъжки аналог), в която се пее за "пипни ме", "барни ме", и тем подобни простотии. Но тази песен не е страшна. Като цяло вносната простотия не е страшна за музикалните сноби, страшна е само нашата.
Ще изляза малко от музикалната страна на въпроса и ще понапиша малко за поведението на изпълнителите. Същите тези музикални сноби постоянно бълват помия относно, визията, поведението и личния живот на нашите "чалга звезди".
Азис. О! Ужас, как е възможно той да бъде толкова вулгарно ексцентричен. Да се облича като жена и да се държи толкова ужасно. Веднага се сещам за Майкъл Дженксън, лека му пръст, и за неговата ексцентричност, която стигна до крайности като избелване на неговата собствена кожа. Не сравнявам музикалните способности на споменатите изпълнители, те са несравними, а само тяхната ексцентричност. Тук бих споменал и един страхотен и много слушан друг западен изпълнител, който си е извадил плаващите ребра, за да може сам да си прави фелацио. И още нещо, "Нашите поп-фолк звезди са свързани с подземния свят", този етикет се лепва, като всички се слагат под общ знаменател. Тук само ще спомена вликият за мен Синатра, който дори и до сега се споменава, че е бил доста свързан с подземния свят в щатите, да не говорим за тамошните хип-хоп изпълнители, това не пречи на някои от тях  да правят качествен музикален продукт.
Сега се сещам за кадрите от един хеви метъл концерт, където вокала спокойно уринираше върху публиката, смешно е да. Но не, чалгата е върха на простотията за музикалните сноби. 
За мен музиката е качествена и некачествена. Музиката, господа музикални сноби, е ритмична и неритмична, тя е забавна и скучна, или кратко и ясно казано, такава, която ни харесва, и такава ,която не ни харесва. За мен поп-фолк музиката има своето място в българския музикален живот, дори нещо повече, тя задължително трябва да присъства там.
И последно. Този начин на мислене е вреден за България много, той се разпростира и в много други сфери, все нашето е най-лошото. Както писах в един мой друг постинг, няма как ние да сме най-крадливите, най-миризливите и най-простите хора на тази планета.
Хайде стига толкова, отивам да си пусна нещо на Преслава, че ми доскуча нещо.



Тагове:   попфолк,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - EEEEEEEEEEE ти се уля тотално...
12.08.2009 11:05
много точен псевдоним си си избрал, много подхожда на мисленето ти, ниско долу, за мен си прав,че ние решаваме кое ни харесва или не, но Преслава батко е пълен кич, нищо няма от нея си ама нищо, всичко е изкопирано, а думата сноб не е лоша, прочети в речника и ще видиш, снобите са едни от най ерудираните и информирани хора, затова не търпят простотията която се надува с фалшив блясък... приятно слушане
цитирай
2. rat - Не харесвам анонимните хора, ст...
12.08.2009 11:18
Не харесвам анонимните хора, страхливи са ми, не са ми от кръвната група. Не знам "Олях" ли се или се "Улях" ама ми е все тая, честно казано.
цитирай
3. queerfish - На мен ми хареса, много точен изказ, ...
14.08.2009 14:34
На мен ми хареса, много точен изказ, браво! А относно коментара на анонимния посетител искам само да кажа, че явно "музикалните сноби" добре са си свършили работата, защото за съжаление успяха с годините да насадят в главите ни, че думата "чалга" /поп-фолк/ е еквивалент на простотия и леко поведение на добре платени силиконови "гърли". Напълно те подкрепям rat, че е ужасно да мислим и втълпяваме на всички, че все нашето е най-лошото! ....И СМЕ ПО-КРАСИВИ, И СМЕ ПО-ДОБРИ!!! (-:
цитирай
4. анонимен - така де има хубава и лоша музика
27.08.2009 15:28
и различни жанрове...
факт е обаче, че при нашия поп фолк има тенденциозно насаждана пошлост, да не кажа вулгарност, докато черната чалга не достига такива нива.
цитирай
5. rat - и различни жанрове. . . факт е обаче, ...
27.08.2009 16:18
анонимен написа:
и различни жанрове...
факт е обаче, че при нашия поп фолк има тенденциозно насаждана пошлост, да не кажа вулгарност, докато черната чалга не достига такива нива.


Е това е невярно твърдение. Дал съм горе достатъчно примери. Аз такъв хип хоп съм слушал, че може и проститутка от лъвов мост да се изчерви. А в нашата чалга няма такива текстове, ако имаш конкретен пример, дай го насам, ще ми е интересно, но се съмнявам, че ще успееш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rat
Категория: Други
Прочетен: 558602
Постинги: 81
Коментари: 905
Гласове: 1559
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031