Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2009 16:12 - Приемаме ли различните?
Автор: rat Категория: Други   
Прочетен: 6504 Коментари: 4 Гласове:
1



Приема ли различните Българинът?

Това е въпросът, на който търся отговор вече близо 15 години. Много ми е трудно да пиша по тази тема, защото винаги съм защитавал българския етнос от най-различни нападки отнасящи се до неговите културни особености. Опитвам се да вярвам, че в по-голямата си част ние сме широкоскроени, възпитани, ЕнтелЕгентни и чистоплътни като повечето човеци населяващи европейския континент. За хигиената и ЕнтЕлекта сега няма да пиша, за тях могат два отделни постинга да бъдат написани. Ще пиша за това, което влагам в определението "широкоскроени". На отсрещния бряг поставям коплексарщината и тесногърдието. Наскоро ми се роди дете, няма да занимавам аудиторията на блог.бг с чувствата и усещанията , които изпитах, когато разбрах, че ми се е родила красива дъщеричка. Какво обаче, ме наведе на мисълта да драсна някой и друг ред относно нашия манталитет. Една вечер седях и зяпах новини, когато на вратата се позвъни. Отворих вратата и видях една съседка, която събира пари за входа, тя ме погледна и ми честити. Последва въпросът: - какво е? момче? момиче?. Аз давайки парите за входа казах: -момиче е. Тя ме погледна и каза: - нищо де каквото такова...............Шок. Аз вдигнах поглед и казах: - какво значение има какъв е полът на детенцето, това е човече като всяко друго бебе. Тя продължи обаче с думите: - аз така го казах, защото си мислех да не би да се ядосваш, че е момиче. Реших да не казвам нищо, а просто да затворя вратата казвайки: - хубава вечер и на теб. Седнах и се замислих. Какви европейски ценности какви пет леБа. Та ние още не приемаме равноправно двата пола, а какво остава за различни народности, етноси или раси. Къде сме тръгнали из Европата. image
За миг си помислих, ами хомосексуалистите тях сигурно ще ги приемаме нормално след 200 години, ако изобщо това някога се случи. Сетих се за една моя командировка в Родопите, трябва да споделя, че там по полето само жени работеха. Толкова бяха наведени, че от далеч приличаха на овци. Видях с очите си и натоварена жена с наръч дърва и до нея ходещ мъж с ръце в джобовете, най-вероятно беше нейният съпруг.
image
 Та там в Родопите в едно китно селце, спряхме да пием кафенце и се заприказвах с един местен жител, който имаше две деца, момче и момиче. И сега кулминацията, за момичето използваше думата момиче, а за момчето казваше детето. Както се казва без коментар. Женският пол не е човек там, дори не е и дете. Замислих се дали това не е заради религиозните особености на местното население. Тогава това обяснение ми се стори логично, но след случката с моята съседка вече не съм толкова убеден.
Готови ли сме да приемем различните?
imageimage
Готови ли сме когато видим човек, който е висок 1.20 см или 2.30 да не въртим глава след него, все едно сме видели извънземно, готови ли сме да спрем да използваме изразите: "мани го тоя е мангал", "мани го тоя е резняк" или "мани го тоя е педал". Готови ли сме да не затваряме очите на децата си когато покрай нас мине "различен" човек. Мисля, че не сме готови, мисля, че страдаме от адски тежки и дълбоко вкоренени в нас предразсъдъци.image Ние отхвърляме яростно различните, независимо дали става дума за тяхна физическа, културна, психическа, религиозна, етническа, сексуална или някаква друга различност. Продължавайки да се "напъвам" да мисля, защотото определено смятам, че не обичам да извършвам тази дейност, реших, че тук се корени злото и тук е генезиса на всичките ни проблеми. Това е причината ние да не припознаваме чуждите проблеми, ние смятаме, че светът се върти само и единствено около нас самите. За това никога не приемаме, нечий друг проблем като наш собствен. Тъжно е, но това е самата истина, ние сме далеч от това, което се зове "европейски ценности". Там никой когато види млад човек с качулка и обеци на носа, не си мисли, че той задължително е крадец или наркозависим. Сетих се, че когато ходих на донаборните комисии, имаше едно момче с доста пиърсинг, уши, нос и вежди, беше съвсем нормален. Та това момче го изпратиха да мине през психиатричния кабинет, който не е задължителен по принцип:))))))))). Както се казва-хайде кажете ми кой е лудия?
Дали някога ще се променим? Може би да, може би не, само времето ще покаже.
image



Тагове:   манталитет,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Хм...
11.12.2009 18:25
Думата различен е почти равнозначна на педераст!
цитирай
2. miaa - Много интересен постинг, поздр...
11.12.2009 20:02
Много интересен постинг, поздрави.
Хареса ми , искреността ти.
Ужасно е да се присмиваш на човек, със различна сексуална ориентация.Всъщност хомосексуалността съществува още от древността. Не ги защитавам, но мен лично не ме интересуват. Стига и те да не парадират ,че правата им са едва ли не потъпкани или, че никой не ги разбира. Аз лично не съм убедена в това.
Хубава вечер,Rat!
цитирай
3. rat - Бях сигурен, че основното, което ще ...
12.12.2009 18:17
Бях сигурен, че основното, което ще направи впечатление, са хомосексуалистите, не точно това имах предвид, но какво да направя като и те влизат някъде там сред "различните".
цитирай
4. streetsmart - Честита ти щерка, да е жива и здрава
14.12.2009 14:37
Не си го слагай на сърце, аз откак родих втория си син все ми повтарят "горката" и "такъв ти бил късметът". Чак взех да се замислям, аджеба дали не съм се прецакала само с мъже вкъщи :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rat
Категория: Други
Прочетен: 559107
Постинги: 81
Коментари: 905
Гласове: 1559
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930